Dienstag, 9. Oktober 2012

Afprøvning af mejeriopskrift

Jeg valgte at fremstille smør - opskriften ligger på BB.

Jeg fulgt opskriften til jeg havde smør og i sidste ende ændrede jeg lidt på den ;)

Piskefløden i min Tuppervare skål.


Jeg rystede og rystede og rystede og blev lidt nervøs, at det ikke bliver til noget... her kan man se en lille ændring i konsistensen, men det er lagt fra at være smør endnu.
Det havde været en fordel, hvis der havde været en tidsangivelse i opskriften -- det tager altså tid :) Hvis der altså er nogen, der prøver opskriften: ikke være bekymret, det skal nok fungere --- ryst bare vidrer ;)

Endelig noget der begynder at ligne smør :D

Væsken sives fra...

Smøren kom jeg i en lille skål, hvor jeg endnu flere gange rystede og hældte væsken fra til ...

det endelig havde en ønskede konsistens - tada: jeg har lavet smør :D
Jeg havde i forvejen ikke særlig meget lyst til afprøvningen, men hvis man først har resultatet -- jeg det er altså dejligt.
Så jeg kom i eksperimenterhumør... :)

Jeg kom tørrede urter i fx persille, mere salt og peber


og en hel masse frisk hvidløg - det er sikkert noget ikke alle kan lide, men jeg elsker hvidløg.



Så i sidste ende blev det noget dejligt man kan komme på sit brød :)

2 Kommentare:

  1. Hej Chrissy

    Lækker kryddersmør - godt du holdt ud ;-)

    Hvad var det for en væske du siede fra? Kunne du have brugt den til noget?

    Vh Ida

    AntwortenLöschen
  2. Er den væske ikke noget i stilen af kærnemælk
    og jeg kunne have brugt den til fremstilling af ost?

    AntwortenLöschen